Oldalak

2013. május 10., péntek

1. fejezet



Large


Merész tervek

-          Te nem vagy normális. America olyan szemeket meresztett rám, hogy nehéz volt visszafojtanom a feltörni készülő nevetésem. Neki dőltem a szekrényemnek. Az ágyamon ücsörgő barátnőmre néztem.
-          America! Nyugodj meg. Diamond a segítségemre segített. Leült Americával szemben és megfogta a kezét. – Ne izgasd fel magad. Ez csak egy munka, igaz Jessi? Rám nézett.
-          Persze. Egy munka. – olyan tetetett nyugalommal mondtam ki a szavakat, hogy nem éreztem a gombóc szorítását a torkomban.
-          Hány nap? – kérdezte kertelés nélkül. Kivette kezeit Diamondéból és rám nézett. A koptatott farmer kék szemei az arcomra tapadtak. Megacéloztam magam mielőtt válaszoltam volna.
-          Pár hét. Megvontam a vállam. Még mindig jobban hangzott, mint a három hónap. Nem kell tudnia. Lehet, hogy hamarabb végzek és nem is kell kibírnom azt a három hónapot.
-          Pontosabban? Meglepte a válaszom, de nem hagyta magát.
-          Nem tudom.
-          Áhh, vagyis nem akarod elmondani? Mérgesen meredt rám. Sóhajtottam. Nem a türelem az erősségem. Főleg nem, az America makacsságával párosítva.
-          Nem tudom America, de őszintén. Már nem volt kedvem nevetni. Mosolyt erőltettem az arcomra. Sarah kerek perec kimondta mit akar. Kihangsúlyozta, hogy nekem nincs olyan lehetőség, hogy nem.
-          Elvállalod? – Diamond megszakította a néhány órával ezelőtti beszélgetés, foszlányainak a felidézését.
-          Nem tudom. Ki akar hivatalos lúzer lenni? Egy kétszínű dög? Hát én biztos nem.
-          Akkor mond meg, hogy egyszerűen nem akarod elvállalni. Igen, Diamond, csak, nem értitek.
-          Kifejezetten engem kért fel. Idegesen csavargatni kezdtem az egyik tincsem az ujjaim körül. A hajzuhatag alól kandikáltam ki. Pontosabban azt mondta Sarah, hogy a karrierem múlik rajta.
-          Jessica, tényleg nagy esély lenne számodra. Remélem, már holnap elkezdhetjük a beépülést. Ha pedig nem szeretnéd, hogy híres légy, akkor add csak nyugodtan Cara-nak. De akkor tudd, hogy holnap már nem kell bejönnöd a szerkesztőségbe.
Persze, nem mondtam nemet, de igent sem. Azt kértem adjon egy kis gondolkodási időt. Hát megkaptam. Épp a két lelkiismeretemmel osztottam meg.
-          Mégis hogyan akartok beépülni? America túltette magát a kezdeti sokkon. Átkapcsolt információgyűjtésre.
-          Személy asszisztensük leszek. Minden percet velük töltök és kiderítem, mi folyik ott. Egyszerű.
-          Az. Diamond félbeszakított, a homlokát ráncolta. Ő sem volt elragadtatva az ötlettől, de legalább, próbálta felfogni. Amikor megbizonyosodtam, hogy nem vég megint bele, folytattam:
-          Fiúnak adom ki magam.
Diamond és America nevetésben törtek ki. Hátat fordítottam nekik. Csöppet sem volt vicces. Az állásom forgott kockán. Mérgesen eltrappoltam. Lerohantam a lépcsőn, egyenesen a konyhába. Kinyitottam a hűtőt, kivettem a narancslevet. Kihalásztam egy poharat a mosogatóból és az asztalra tettem. Megtöltöttem a narancslével. A számhoz emeltem és kiittam. A nevetés abbamaradt. Helyette a padló recsegése töltötte be az üres házat. Diamond fekete, és America szőke feje jelent meg az ajtóban. Vigyorogva leültek az asztalhoz. Próbáltam nem tudomást venni róluk, de nehéz volt, hogy a képembe röhögnek. Töltöttem még egy pohár narancslevet. America kinyitotta a száját, mint aki mondani akar valamit, de becsukta. Felhajtottam az italom és az üres poharat visszaraktam a mosogatóba. Letöröltem a kézfejemmel az ajkaim. A két barátnőm, úgy nézett rám, mindjárt megint elfogja őket a nevetőgörcs.
-          Mi van már? Dühösen szívtam be a levegőt, mert Diamond felkuncogott. Mintha élete legjobb viccét hallotta volna. De biztos voltam, hogy nem vicceket mesélnek egymásnak. America halál komoly arckifejezéssel rám nézett és végre kibökte:
-           Mit csinálsz azokkal? – a melleimre mutatott. Fülig vörösödtem. Betelt a pohár, és Mare is követte Diamond példáját. Épp vissza akartam vágni, de hallottam, hogy a mobilom már a csengőhangom végét járja. Lélekszakadva tettem meg a lépcsőfokokat.
-          Hol van? Magam elé motyogva kerestem a földön, az ágy alatt. Eszembe jutott. A szekrényre tettem. A szekrényhez sétáltam és elvettem a telefont. Ujjaim rutinosan feloldották. Két nem fogadott hívás Sarah.
-          Ezért tuti kiakad. – mondtam fennhangon és már tárcsáztam is a számot. Sarah tapintható idegességgel a hangjában szólt bele:
-          Hajlandó vagy felvenni a telefonod?
-          Igen Sarah. Épp a konyhában voltam, és itt volt fent a szobá…
-          Nem érdekel hol volt. Csak azt akartam mondani, hogy remélem átgondoltad a dolgot.
-          Sarah, hogy őszinte legyek…
-          Légy az és kertelés nélkül mondd, meg mit akarsz az életeddel. Vissza akarsz menni abba a bolhafészekbe? Nem akarod látni Micheal-t?
Sarah tudta mivel lehet hatni rám. A múltammal, a családommal. Értett az érzelmi terrorhoz.
-          Nem. Alig hallható hangon motyogtam neki.
-          Nem hallom jól. Sarah diadalittas hangon reagált.
-          Nem akarok visszamenni, és azt sem, hogy Micheal-nek oda kelljen mennie. És látni akarom. Érőt vettem magamon és megpecsételtem a sorsom a következő három hónapra.
-          Sarah elvállalom. Csak kérlek, többet ne emlegesd őt.
-          Ezt akartam hallani. Holnap reggel várlak. Fél nyolckor az irodába. Hozz két vajas crossaint. Jó döntés volt kislány. – búcsúzott el.
Azt hiszem, hogy kevésbé sem volt olyan jó, mint amilyennek ő lefestette.

-          Elvállaltad. – Diamond hangja kellemesen csengett a Sarah-é után.
-          Dia, elvállaltam. Hidd el Micheal-ért teszem.
A Sarah-val folytatott beszélgetés után Diamond és Mare társaságában kínait ettem. Micheal még nem ért haza így hármasban vacsoráztunk. A pálcikáimmal ügyetlenkedtem. Hát pálcikával enni, jó fogyókúra. Meguntam a pálcákkal bajlódni és elvettem egy villát. Felcsavartam a tésztát és a számba dobtam. Mindenki csendben evett. Mare szólalt meg elsőként:
-          Úgy-e kértél szerencse sütit is? America gyerekes izgalommal túrta fel a kajás zacskókat. Dia végzett az utolsó falatjával és válaszolt:
-          Igen, a másikban van. America kihúzta a kis zacskókat. Három csomagolt szerencse süti volt.
-          Melyik kell? Nyújtotta felém a tenyerén.
-          Ez. – elvettem a középsőt. Diamond is elvette a hozzá közelebb lévőt.
Halkan elolvastuk. Nem hittem a szememnek.
-          Felolvassuk? Mare izgatottan kikapta a kezemből és felolvasta: „Hibát követsz el. De nem bánod meg.” Pontosan illett a helyzetemhez. De az is igaz, hogy nem bánom meg?

2 megjegyzés: