Oldalak

2013. május 27., hétfő

2. fejezet



 Nagyon sajnálom, de csak ezt is sietve tudtam megírni. Bocsánat a rövid részért, és a csúszásért.








Large

Michael csendesen osont haza. Szándékosan nem vártam az ajtóban, mert megígértem, hogy nem viszem túlzásba az aggodalmaskodást. Nehéz elbírni, egy elszánt és makacs, 15 éves sráccal. Most éli a lázadókorát és nehezen tudok hozzáviszonyulni. Habár én is átéltem ezt a korszakot, megjártam a poklot is, és épp emiatt nem akartam, hogy ő is abba a hibába essen, amibe én. Belső harcot vívtam. Nem tudtam mitévő legyek. Menjek be és nézzem meg, hogy jól van-e? Vagy reggel kérdezzem meg? Az agyam lázasan kampányolt amellett, hogy holnap nyugodtan kifaggathatom, de szívem bevetette az aduját: az anyai ösztönöket. Jó nővérként meg kell tennem. – biztatott. De ugyanakkor holnap is. – hurrogta le az agyam.
-          A fenébe is. – morogtam. A fejemre húztam a takarót és álomba aggodalmaskodtam magam.
***
Neszezést hallottam. Koromsötét volt a szobában. Ki van fent ilyenkor? Várjunk csak, mennyi az idő? Reggel 10. A tegnap előkészített ruháimba bújtam. Ujjaimmal végig szántottam a hajamon, fésű híján, ez is megteszi. Álmosan csoszogtam végig a folyosón, és elnyomtam a feltörni készülő ásításokat. Michael épp, Diamond társaságában reggelizett.
-          Jó reggelt. – motyogtam és lehuppantam a legközelebbi székre. Elvettem az előkészített tálat, és megragadtam a tejes dobozt. Kitöltöttem a maradékot, Michael a kezembe nyomta a kukoricapelyhes dobozt. Egy köszönömöt mormoltam, majd kiöntöttem a maradékot. Felét lassan bekanalaztam. Az öcsém halkan, ropogtatott, Diamond meg a kávéját szürcsölgette. Lenyeltem a számba lapátolt falatot. Mély levegőt vettem, hogy ne tűnjön faggatózásnak a következő pár kérdésem:
-          Jól érezted tegnap magad? – rászegeztem a tekintetem. Hangtalanul rágott.
-          Igen. – bökte ki végül.
-          Akkor jó. Későn értél haza?
-          Tudod nagyon jól, hogy mikor értem haza. Morogta. Meglepetésemben felszaladt a szemöldököm. Kivételesen többet maradhatott, mint általában és nem is vártam az ajtóban, kihallgatásra.
-          Michael, ezt mivel érdemeltem ki? – megálltam, és abbahagytam a táplálkozást. A kézfejemmel megtöröltem a szám. Magyarázatot vártam. Figyelmen kívül hagyta a kérdésem és befejezte a reggelijét.
-          Köszönöm Dia. – hálásan mosolygott a barátnőmre.
-          Nincs mit, tökmag. Diamond megvonta a vállát, a szúrós pillantásomra. Michael hátra lökte a székét és otthagyott válaszra várva.
-          Mi a szar folyik itt? Diamondra néztem, hogy adjon már valami ötletet, hogy miért viselkedik így az öcsém egy szép vasárnapi reggel. Miért lehet mérges? – tanakodtam.
-          Várj! Te elmondtad neki? – villámcsapásként ért, a felismerés. Diamond elvörösödött.
-          Én csak megkérdeztem, hogy mit gondol a dologról… – vallotta be. Elfehéredett ujjakkal szorította a porcelán kávés csészét. Szemét a kávéján úszó tejszínhabra szegezte. Szórakozott
-          De én akartam elmondani, Diamond. Hangsúlyom az énre fektettem. Bocsánatkérően rám mosolygott. A szájához emelte a kávéját és szürcsölni kezdett a gőzölgő italból. Diamondot nem hatotta meg igazán, hogy épp most ugrasztott össze az öcsémmel. Épp megint a lelkére szerettem volna beszélni, amikor a telefonom az ismert taktusait kezdte játszani, az orrom előtt. Reszkető kézzel nyúltam utána. Dia felkapta a fejét, és oldalra biccentette, úgy figyelt. Hezitálva nyomtam meg a zöld gombot. Ismeretlen szám hívott így a hivatalos énem-vettem elő.
-          Igen? Itt Jessi Wade. De válaszul, csak zizegés és recsegés hallatszott.  Most szórakozik velem?
Lélegzet visszafojtva vártam. Halk beszéd hallatszott, de nem értettem mit mond. Már pár másodperce a „kinyomáson” időztettem az ujjam, amikor élesen metsző hang törte meg a hallgatást.
-          Jessi Wade… – ízlelgette a nevem. – Nos, Sarah szólt, hogy magának segítségre van szüksége.
-          Mire is? – az ajkam harapdálva néztem Diamond-ra hátha tudja a választ. Nem tudta.
-          Az átalakításra, kislány. – sziszegte. Lemondóan sóhajtottam. Persze. Sarah nem bízza a véletlenre. Vajon már látta elmeorvos?
-          Hallja? – a beszéd partnerem hangja türelmetlen volt.
-          Nem…öhm, – a nevét nem tudtam, hogyan szólítsam?
-          Delia O’hara. Egy óra múlva legyen a Walldrop mellékutcában. Lehetőleg pontos legyen. Köszönés nélkül lerakta. Nagyszerű! Nem egészen egy óra múlva, már más nemű leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése